Header Ads Widget

Rezolvare probleme cu optiunea Read more

De curand Blogger a introdus optiunea Read more pe blogurile blogspot. Aceasta optiune era asteptata de mult, iar echipa de la Blogger a facut ca aceasta optiune sa fie introdusa intr-un mod foarte usor si anume prin apasarea unui buton din bara de unelte a editorului de text. Apasand pe buton vedem ca in modul html al editorului se adauga o linie de cod care practic marcheaza intreruperea textului.

<!-- more -->

Din pacate aceasta optiune vine si cu cateva probleme pentru sabloanele existente. In postul de astazi va voi arata cateva probleme care apar si cum sa le rezolvati.



1. Prima problema care mi s-a semnalat este ca atunci cand adaugi optiunea de Read more la un articol sidebarul din dreapta cade sub coloana de postare.
Daca observati ca aceasta problema apare si la blogul vostru atunci trebuie ca dupa ce apasati butonul de Read more sa intrati in modul html al editorului si sa aveti grija ca acest cod care desparte textul

<!-- more -->

sa nu apara intre aceste 2 taguri <div>...</div>.
Deci textul vostru in format html nu trebuie sa arate asa:

<div style="text-align: center;">
textul care se vede
<!-- more -->
textul care se vede doar in pagina postarii
</div>

ci asa:

<div style="text-align: center;">
textul care se vede
</div>
<!-- more -->
textul care se vede doar in pagina postarii

Daca totusi trebuie sa despartiti textul acolo atunci inlocuiti cuvantul div cu span si codul va arata asa:

<span style="text-align: center;">
textul care se vede
<!-- more -->
textul care se vede doar in pagina postarii
</span>




2.Permitand accesul la codul sablonului, de-a lungul timpului s-au creat foarte multe noi sabloane compatibile cu Blogger, care ofera codul intr-un format xml si care incarcat pe blog inlocuieste tot codul original al sablonului.
De aici vine si urmatoarea problema. Dupa publicare desi articolul este taiat, link-ul de Read more nu apare la sfarsit. Aici practic trebuie sa introduceti un grup de cod care lipseste sablonului vostru.

Rezolvare:
Duceti-va la Aspect --> Editati html si bifati casuta care extinde codul sablonului. Apoi cautati acest cod:

<data:post.body/>

veti gasi acest grup de coduri:

    <div class='post-body entry-content'>
      <data:post.body/>
      <div style='clear: both;'/> <!-- clear for photos floats -->
    </div>

Adaugati codul de mai jos imediat dupa acest grup de coduri:
Nota: Aveti grija ca el sa nu existe deja si defapt alta sa fie problema.

<b:if cond='data:post.hasJumpLink'>
<div class='jump-link'>
<a expr:href='data:post.url + "#more"'><data:post.jumpText/></a>
</div>
</b:if >

Acesta e practic codul care va afisa link-ul vostru.

3. O a treia problema ar fi ca desi butonul de Read more este apasat, textul nu este intrerupt deloc.

Rezolvare: 
Intrati in modul html al editorului si uitati-va la codul care intrerupe textul. Aveti grija ca el sa nu arate asa: <!--more--> ci asa <!-- more -->

Observati spatiul lasat inaite si dupa cuvantul more la codul cel bun.

Deocamdata aceste 3 probleme au fost semnalate. Voi posta aici solutia la alte probleme pe masura ce ele vor aparea. Daca vor mai aparea.


Trimiteți un comentariu

36 Comentarii

  1. Multumesc pentru raspunsul si din postul anterior si de aici. Din pacate nu am reusit sa rezolv problema, codul ce trebuia gasit nu este, in schimb am asa ceva:

    .post-body{
    margin...
    line-height...
    }

    RăspundețiȘtergere
  2. Erdei foloseste Ctrl+F si cauta linia de cod de la punctul 2.

    Nu uita sa bifezi casuta de extindere a sablonului.

    RăspundețiȘtergere
  3. Aia a fost problema, am uitat eu sa bifez casuta aia :))

    Acum alta problema, am widgetul cu articole similare si butonul Read more apare sub el... Asta se poate rezolva?

    Multumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  4. La ce blog te referi si care widget cu articole similare? Cel care il am si eu?

    RăspundețiȘtergere
  5. Am rezolvat problema, am scos widgetu ca si asa ingreuna blogul. strugurii sunt acrii :))

    RăspundețiȘtergere
  6. O alta intrebare referitoare la aceasta optiune, nu se poate schimba aspectul ei, eventual cu un font mai mare, centrat pe pagina, de alta culoare, sau poate chiar cu o imagine?

    RăspundețiȘtergere
  7. Ba da, se poate. Voi scrie un articol despre asta. Curand.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am facut exact cum ai scris in articol, dar degeaba... textul imi apare la fel, iar optiunea read more nu apare nicaieri...

    Sunt la inceput cu blogul si nu prea ma pricep... :(

    RăspundețiȘtergere
  9. Ruxandra lasa si tu adresa blogului sa vad si eu despre ce este vorba.

    RăspundețiȘtergere
  10. la mine nu se taie textul.Dupa ce il citeste omul pe tot,apare si butonul de "mai mult" ~X(

    RăspundețiȘtergere
  11. chopper_lady prin ce metoda adaugi Read more? Prin metoda de Blogger sau ai un sablon cu Read more deja instalat?

    RăspundețiȘtergere
  12. daca ajung pe la metoda din blogger(cand editez eu) merge,dar mi-am facut html,cum ne-ai invatat tu odata. De atunci am scos tema,am bagat alta,apoi am revenit la asta si nu mai vrea :(

    sa stii ca nici imagini nu-mi afiseaza,desi am destule in articol :((

    RăspundețiȘtergere
  13. domle cu '' more '' nu am reusit nimic........nu ca nu ar fi bine explicat nu...din contra chiar multumesc dar.....cum sunt super incepator asta este.......
    daca cineva se ofera voluntar si are timp sa intre la mine cu programul TeamViewer cateva minute si sa=mi arate cum sa fac...e bine........daca nu aveti nimeni timp....iara-si e bine.....
    am un chat chiar la intrare in blog si=mi spuneti acolo...plz
    blogul meu : http://relaxaresutalasuta.blogspot.com/
    salutari all !

    RăspundețiȘtergere
  14. Am rezolvat problema...intr-un final. Meci

    RăspundețiȘtergere
  15. Te rog intra si la mine,caci nu am reusit nimic,nu-mi mai merge read more asta,si doar mergea.
    Patesc chestia aia cu cazutul barei sub postari.Fie-ti mila de mine,sti ca nu ma descurc si mai mult incurc.

    RăspundețiȘtergere
  16. am intalnit cea de-a doua problema si am rezolvat-o conform indrumarilor din acest articol. Multumesc!!! :)

    RăspundețiȘtergere
  17. O problema am si eu...cu toate ca am optiunea "READ MORE" in template dupa ce poztez, imi afiseaza toata postarea... nu o intrerupe..:-t

    RăspundețiȘtergere
  18. nu-mi apare,la asta nu reusesc si sincer imi e frica sa nu fac vreo tampenie sa-l fac praf de tot.
    Oricum Merci,am gasit multe lucruri bune p-aici.

    RăspundețiȘtergere
  19. am reusit.merci,mai revin p-aici ca e de ajutor.

    RăspundețiȘtergere
  20. ...la mine taie textul, am schimbat 'read more' în 'citește, citește...', e totul ok pînă aici, nu mută nicio coloană, îmi apar pozele, codul despărțitor e scris corect, cu spațiu înainte și după 'more' și nu e prins între tag-urile div doar că, în forma 'tăiată' postările de pe Trilulilu și YouTube nu se văd! apar bine merci în forma desfășurată! și sînt postate în partea care rămîne vizibilă!
    te rog, omule bun și înțelegător, spune-mi unde greșesc?
    mulțumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  21. @Chuzzle,
    cunosc problema. Parerea mea este ca e de vina si browserul. Probabil folosesti mozilla. Eu cand schimb browserul si folosesc de ex. Chrome, merge fara probleme!

    RăspundețiȘtergere
  22. Aceeasi problema o am si eu, ca cea semnalata de Chuzzle si caut disperata o rezolvare... Chiar arata urat fara filmuletele de pe youtube... in Chrome si Opera apare bine si la mine. Nu se poate face ceva si pentru Mozilla? Si eu sunt la inceput...

    RăspundețiȘtergere
  23. Am gasit si am citit aici, după ce am trimis e-mailul de Help! Totusi nu am rezolvat nimic. In cod nu exista , nici daca am bifat casuta cu codul extins.Am pus codul indicat de tine la plesneala, dupa .post body{position:relative;}Nu s-a intamplat nimic. (Bine ca nu s-a intamplat nici nimic rau :D )Ce sa mai fac? Te rog frumos sa ma ajuti. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  24. Trimite o copie a sablonului tau pe mailul meu. Ma voi uita pe el.

    RăspundețiȘtergere
  25. salut la mine a mers din prima codul, doar ca as vrea daca se poate sa modific ce scrie. adica scrie aflati mai multe... eu as vrea daca se poate sa il fac putin mai mare, bold si sa scrie Read More sau Citeste mai departe.....

    RăspundețiȘtergere
  26. nu reusesc problema cu read more,am lasat comentariu si am ajuns aici -cand esti liber-te rog!cred ca-ti trimit o copie a sablonului pe maill cum ii sugerai la altul de aici-altfel nu vad cum merge ce scriai la probleme mia sus le-am cautat si nu-s

    RăspundețiȘtergere
  27. Spunemi te rog de ce imi apare ''read more'' la sfarsitul articolului ?
    tks.

    RăspundețiȘtergere
  28. Daniel imi raspunzi si mie te rog, raman datoare. tks!

    RăspundețiȘtergere
  29. Crissa, ca sa-ti spun despre ce este vorba trebuie sa-ti vad blogul.

    RăspundețiȘtergere
  30. Need help! :-s ma poti ajuta si pe mine cu ceva?:D

    RăspundețiȘtergere
  31. Salut Dane!
    Presupunem ca intru pe prima pagina a blogului. Daca facem click pe titlul unei postari, vedem articolul in intregime, insa daca accesam "Read more", vedem continuarea articolului.

    Pentru blogul meu as prefera, cand accesez "Read more", sa vad tot articolul, se poate face ceva?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere